sobota, 27 października 2012

Sałatka Halloween

SAŁATKA HALLOWEEN czyli pajączki na faszerowanych jajkach w gniazdku sałaty



Składniki:

Jajka:
- jajka - ja zrobiłam 5 sztuk ponieważ na wieczornej kolacji będzie 5 osób.
- śmietana 18%
- tuńczyk
- pieprz, sól
- twaróg chudy

Sałatka:
- kapusta pekińska (albo inna dowolna sałata)
- ser żółty
- pomidor
- ogórek
- oliwa z oliwek

Pająki:
- oliwki
- śmietana

Najwięcej pracy włożyłam w nadzienie do jajek, ale od początku jajka trzeba ugotowac na twardo, obrac, przekroic wzdłuż i wyjąc żółtka. Białka odstawiamy i bierzemy się za pastę która zastąpi nam żółtka. Proporcje wyglądały następująco:



Nawet nie mam w domu wagi żeby  powiedziec wam dokładnie, na oko było to dwie płaskie łyżki śmietany. Do tych składników dodajemy pieprz i sól do smaku i teraz jak kto lubi - czyli jeśli chcemy na gładko wrzucamy zawartośc miski do blendera, jeśli nie - widelec w dłoń :)

Kiedy pasta jest gotowa napełniamy nią miejsce po żółtkach i układamy na nich pajączki z oliwek - oczy zrobiłam końcówką widelca zamoczoną w śmietanie.

Wracając do gniazda na jajka - wszytstkie składniki wymienione na sałatkę kroimy w kostkę, nawet ser żółty, polewamy oliwą z oliwek i umieszczamy jajka z pająkami.

Smacznego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz